Sunday, August 26, 2012

I love You ..

Assalamualaikum ..


Tiba sekarang ini dan ketika ini ada mood nak post new entry .. mood menulis ni kejap ada .. kejap tak ada .. kalu tak ada mood nak menulis, laptop pun aku xsentuh .. terbiar berhabuk atas meja .. puas tiup fuh fuhh .. nak ilangkan habuk tapi terhilang .. habuk degil sedegil orangnya .. (:

Seronok dan kemeriahan beraya masih terasa .. walaupun hanya semalam je keluar memenuhi jemputan rumah terbuka .. Hari ni hanya tinggal di rumah .. main guling2 dengan stitch dan menonton rancangan realiti tv kardashians family .. Oh ye, tak lupa juga tadi petang ada tolong umi pasang jaring .. monyet2 dalam hutan mogok .. abis semua barang n perkakas masak kat dapur nak diintai, diusik berselerak .. mungkin mogok sebab hutan tempat tinggal disapu bersih .. masalah, mangsanya siapa ? Kami juga .. alahai nasib kami !


Dan ketika sedang mengunyah biskut raya, sekali lagi tiba2 terpanggil nak tulis entry ILY ni .. gembiranya berhari raya di kampung tak hilang lagi .. suasananya masih terngiang ngiang .. seronok dapat berkumpul ramai2 .. ramai juga sahabat fb dan twitter upload gambar raya .. tiba2 jelesss .. bestnya, mereka ada baju sedondon .. tak best bila sedondon pakaian bukan dengan muhrim sendiri .. sedih ! kenapa ye nak beria sangat ? ah, mungkin kebetulan je tu kot atyn .. tp kalu semua kebetulan, kenapa majoriti yang kapel tu kaler baju raya nya sama ?


"Suka diorang lah kan nak buat apa .. apa yang kau sibuks sangat ni ? Pls, mind your own business ..", pasti ada yang mengutuk aku sekarang ini .. kan ? Maaf, aku akui aku adalah manusia dan gadis yang selemah lemah iman .. yang hanya boleh marah dan mengutuk dalam hati je .. selalu berdoa semoga Allah kurniakan keberanian dan kuasa veto untuk menegur mereka secara terusan .. Tapi, aku adalah manusia biasa .. Aku sendiri pun sering melakukan salah .. Aku sendiri pun tak sempurna .. Aku tak mampu .. Caranya ? Mcm ini jelah .. harap korang semua terima ..


Setiap kali aku nampak pasangan kapel .. kat mana2 jela .. walaupun kawan sendiri .. Aku bersyukur .. Aku bukan di antara mereka .. Aku selalu minta dijauhkan dari semua mainan cinta ni .. Apa barang beb kenal awal2 dan akhirnya putus jua ? Ending yang tak best .. Ending citer korea pon sweet je .. Ending korang ? Sadis ..! Tak mahulah macam tu ..Aku bersyukur sebab dilahirkan hudus .. dan tidak berjaya menarik perhatian mana2 lelaki .. Mintak dijauhkan .. Sebab aku tahu, aku wanita .. sentiasa mahukan kasih sayang dan perhatian dari seorang lelaki .. siapa tak nak dan tak suka bila ada yang beri perhatian pada kita dan 'care' pasal kita .. kan ? kalu korang tanya aku sekarang, tanpa berfikir panjang aku akan anggukkan kepala dan bersuara lantang, "YAA! Aku nakkan pakwe ! Nak sekarang juga .. yang Hot .. six packs ok !" Ingat kita boleh request pakwe macam kita request roti canai kat kedai mamak tu ker ? Ok, sambung balik kenapa aku berikan jawapan YA dan kenapa TIDAK ? Sebab ? Dah sememangnya itu naluri seorang wanita yang dikurniakan Allah .. That's why Allah menghalalkan perkahwinan .. Dah ada cara yang betol, kenapa tak mau gunakan ? Daripada duk kumpul dosa, better kita create new steps ke arah yang lebih baik .. Oh, dan semestinya aku taklah desperate sangat nak kapel .. and tak juga desperate nak tayang pakwe kat sume orang . Takut tak jadi, aku yang malu .. dan family pon tumpang malu jugak .. Huhuhu .

Tipulah kalu aku cakap aku tak mahu kapel sekarang ni .. Tengok cerita korea hari2 mesti boleh buat kita rasa nak bercinta .. Perasaan nak bercinta timbul after layan drama .. tak kiralah drama melayu, korea or hindustan .. biasanya drama2 cinta nikan sweet je .. baik si hero atau si heroin .. lepas layan kita mesti berangan depan cermin, tersenyum senyum (duck face) sorang2 .. tapi, ku tahan perasaan ni .. tahan sehinggalah dah bertemu yang sesuai .. semua yang aku lakukan demi mengejar kebahagiaan dunia dan akhirat .. InsyaAllah ..





Bila orang tanya, " atyn ada pakwe ? atyn ada boyfriend ? atyn ada oppa ? " jawapannya .. "Tidak . Saya suka dan memilih untuk bercinta selepas kahwin" . Agak gediks bunyinya .. Tapi benar .. Inilah jawapan yang aku gunakan sejak lebih 6 bulan yang lepas bila orang tanya aku ada pakwe tak ? Macam hipokrit je aku ni kan ? Tapi, ini jawapan yang jujur dan ikhlas dari hati tanpa perlu berfikir panjang .. Testimoni bercinta lepas kawin lebih sweet dan bahagia pun dah terbukti . So, nak bukti apa lagi ? Syukur sangat sebab aku pun takdelah layan lebih cintan cintun ni .. Perasaan geli geleman tu ada bila terpikir nak kapel . Diri aku pun terumbang ambing sorang2 ni pulak kalu dah ada pakwe .. tak de pakwe pun banyak masalah .. dah ada pakwe ? Menimbun nimbun masalah .. Tapi, aku ada perasaan  kasih dan sayang terhadap seseorang .. Hanya  doa yang dapat menentukan masa depan kelak .. Berdoa dan terus berdoa .. ; )



Perut aku pulak yang sejuk bila tengok pasangan muda ni .. Kan dah cakap, kalu dah ada yang sesuai, selesaikan dengan cara terbaik .. Islam tak kata haram pon perkahwinan ni .. cuma Islam haramkan anda dan pasangan anda yang entah pape tu buat macam2 .. tak manis dipandang orang .. tengok ni, sejuk dan kita pula yang tumpang gembira .. Oh ye, wanita dalam gambar ni blogger Islamik taw .. suka baca blog dye n suaminya .. sweet sangat ! Klik Puan Mira dan Encik Muhsin untuk terus ke blog beliau .. (:




Aku dah buat keputusan .. Biarlah aku alirkan rasa cinta dan kasih sayang pada mereka yang selayaknya .. Kasih dan sayang aku padaNya belum cukup untuk bahagikan pada orang lain .. Banyak yang perlu diperbaiki dan banyak yang perlu diisi .. Aku harap dengan doa dan usaha mampu melayakkan aku menjadi muslimah yang sejati .. Hati dan perasaan aku biarlah disimpan sehingga bertemu dengan orang yang boleh membahagiakan aku, keluarga until Jannah ..


Aku ingin mencintai, mencurahkan kasih sayang dan pengorbanan sepenuhnya kepada :




Meliputi semuanya .. Allah dan Rasul yang pertama .. (:




Keluarga .. <3 nbsp="nbsp" p="p">
Yang dekat mahupun yang jauh .. (:



Rakan2 yang mengenali diri ini ..
Tidak kira walau di mana anda berada ..
Dekat atau jauh .. Hanya maut yang dapat memisahkan kita ..
Siapa pun anda, anda adalah sahabat saya .. (:



DOAKAN AKU SUPAYA AKU DAPAT MEMBAHAGIA, MENGASIHI DAN MENCINTAINYA SEPENUH HATI. HANYA INI IMPIAN DAN HARAPAN AKU .. <<--- (green the favourite one <3 font="font">







yang ini aku tak tahu patut letak di mana ..
buat masa ini, orang 'misteri' ini berada dalam carta paling akhir
sehinggalah dipertemukan .. Doa dan terus berdoa .. (:







Masih belum terlambat lagi rasanya aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada readers yang setia membaca .. kepada sahabat handai yang mengenali diri ini .. Maaf juga kalu entry kali ini agak kasar bunyinya .. Ini saja teguran dari aku .. Yang baik semuanya datang dari Allah dan yang lemah datang dari diri aku dan diri kita sendiri .. Entry kali ini tiada maksud memerli atau menyakitkan hati sesiapa .. Cuma, teguran dari seorang gadis comel yang lemah untuk anda semua .. ini kerana .. I Love you .. Saya sayang semua umat Islam .. kawan2 lain .. dan juga keluarga .. (: Maafkan aku atas keterlanjuran kata2 .. Mohon ampun Zahir dan Batin .. Jemputlah datang rumah .. Pintu sentiasa terbuka kepada anda semua .. :) 




Salam aidilfitri,



1 comment:

  1. suka entry nie atyn syg :) nad pun tk nk cintan cintun nie.. hee ;p

    ReplyDelete